Huisbezoeken bij bewoners voor een persoonlijk gesprek
Na het delen van de boodschap, zijn we opnieuw bij alle bewoners op huisbezoek geweest om nauw contact te houden. Hoe is de boodschap ontvangen? Zijn er vragen? Waarmee kunnen we helpen? Ook inventariseerden we alvast of bewoners graag willen terugkeren naar de nieuwbouw en wat voor wensen zij hierin hebben.
Opstellen sociaal plan samen met de klankbordgroep en de huurdersorganisatie
Samen met de klankbordgroep en de huurdersorganisatie HOHW stellen we een sociaal plan op. Hierin staan allerlei afspraken over bijvoorbeeld een verhuiskostenvergoeding en de mogelijkheid om terug te keren naar de nieuwbouw. Maar ook over de tijdelijke bewoning van lege huizen, zodat we er met elkaar voor zorgen dat het tot het laatste moment prettig wonen blijft. Wij vinden het logisch dat we onze bewoners goed helpen. Bewoners staan er zeker niet alleen voor. Het sociaal plan is bijna af. Zodra deze af is, gaan we bij iedereen langs om de afspraken uit te leggen.
In gesprek met partners en betrokkenen uit de wijk
We houden iedereen graag goed op de hoogte. Daarom zijn we regelmatig in gesprek met partners en betrokkenen uit de wijk. Waar kunnen we rekening mee houden? En hoe kunnen we goed samenwerken om te zorgen dat het een fijne en prettige buurt blijft? Als Haag Wonen kunnen we dat niet alleen. Daar hebben we onze partners in de stad voor nodig.